Колись ще в ЖЖ писав про цю картину, але з тої пори вона мені не стала подобатись менше. "Демпсі проти Фірпо" - от як зветься це творіння американського маляра Джорджа Беллоуза, що творив на початку ХХ ст. Картина, що стала частиною американської поп-культури, і обезсмертила ім'я як художника, так і одного з героїв полотна.
Спочатку все ж пара слів про маляра. Беллоуз, на жаль, прожив дуже мало, проте дав світу кілька яскравих картин, зокрема на тему обожнюваного ним боксу. Можна пригадати його іронічний малюнок, де над знесиленим і побитим білим боксером переможно вивищується перша чорна легенда боксу Джек Джонсон - назва твору "Велика біла надія". Сам Беллоуз встиг замаратись тим, що належав до кружку соціалістів анархістського толку. Але був з ганьбою викинутий колегами, коли підтримав вступ США у Першу світову війну. Що кагбе натякає, що патріотизм і соціалізм суть речі несумісні.
Проте повернемось до нашої картини. 1923 року у світовому боксі одноосібно володарювала та сама "велика біла надія" - володар вбивчого удару і гангстерської зовнішності Джек Демпсі. Того року виклик йому кинув кращий боксер Латинської Америки - загадковий аргентинець Луїс Анхель Фірпо (спойлер - він у фіолетових шортах). Здавалося б - шансів на диво немає. Вже в першому раунді Демпсі шість разів відправив Фірпо в нокдаун. Черговий вдалий захист чемпіонства ся здавав справою лічених секунд. Аж тут розчавлений і вижатий Фірпо все ж наважився на відчайдушну атаку - серія неоковирних ударів, і о сенсація! крізь канати Демпсі вилітає з рингу як мішок, прямо на столи до журналістів! І саме цей момент Джордж Беллоуз кілька місяців потому передав на своїй найвідомішій картині. Наче віддаючи шану сміливості зображеного у показово героїчній позі аргентинця.
Щоправда, на цьому героїзм ся скінчив. Демпсі оклигав вже за мить, в другому раунді знову відправив Фірпо на підлогу, і цього разу Луїс Анхель вже не встав - чистий нокаут. Проте ім'я і образ боксера вже були обрані художником для всесвітньої слави. Повний запис бою дивіться у першому коментарі.
Ну і тут ми маємо право винести принаймні три уроки:
1) Навіть якщо шансів немає, шанс все одно є. Доведено Фірпо.
2) Навіть при найбільш гучному падінні, ти завжди ще зможеш піднятись. Доведено Демпсі.
3) Справи твої можуть бути кепські, але хороший піар вирішує багато питань. Доведено Беллоузом.
Спочатку все ж пара слів про маляра. Беллоуз, на жаль, прожив дуже мало, проте дав світу кілька яскравих картин, зокрема на тему обожнюваного ним боксу. Можна пригадати його іронічний малюнок, де над знесиленим і побитим білим боксером переможно вивищується перша чорна легенда боксу Джек Джонсон - назва твору "Велика біла надія". Сам Беллоуз встиг замаратись тим, що належав до кружку соціалістів анархістського толку. Але був з ганьбою викинутий колегами, коли підтримав вступ США у Першу світову війну. Що кагбе натякає, що патріотизм і соціалізм суть речі несумісні.
Проте повернемось до нашої картини. 1923 року у світовому боксі одноосібно володарювала та сама "велика біла надія" - володар вбивчого удару і гангстерської зовнішності Джек Демпсі. Того року виклик йому кинув кращий боксер Латинської Америки - загадковий аргентинець Луїс Анхель Фірпо (спойлер - він у фіолетових шортах). Здавалося б - шансів на диво немає. Вже в першому раунді Демпсі шість разів відправив Фірпо в нокдаун. Черговий вдалий захист чемпіонства ся здавав справою лічених секунд. Аж тут розчавлений і вижатий Фірпо все ж наважився на відчайдушну атаку - серія неоковирних ударів, і о сенсація! крізь канати Демпсі вилітає з рингу як мішок, прямо на столи до журналістів! І саме цей момент Джордж Беллоуз кілька місяців потому передав на своїй найвідомішій картині. Наче віддаючи шану сміливості зображеного у показово героїчній позі аргентинця.
Щоправда, на цьому героїзм ся скінчив. Демпсі оклигав вже за мить, в другому раунді знову відправив Фірпо на підлогу, і цього разу Луїс Анхель вже не встав - чистий нокаут. Проте ім'я і образ боксера вже були обрані художником для всесвітньої слави. Повний запис бою дивіться у першому коментарі.
Ну і тут ми маємо право винести принаймні три уроки:
1) Навіть якщо шансів немає, шанс все одно є. Доведено Фірпо.
2) Навіть при найбільш гучному падінні, ти завжди ще зможеш піднятись. Доведено Демпсі.
3) Справи твої можуть бути кепські, але хороший піар вирішує багато питань. Доведено Беллоузом.
Немає коментарів:
Дописати коментар