Що ж, блювотну огидність того, що сьогодні відбувалось у центрі міста Києва (а був то нетрадиційний марш), принаймні для своєї ленти врівноважу красою того, що відбувається на вулиці міста Утрехта. А заразом і перевіримо моральні фільтри фейсбука.
Адже так, саме вулицю Утрехта зображено на найвідомішій картині найвідомішого нідерландського сюрреаліста Йоханнеса Хендрікуса Мосмана – полотно 1941 року має назву «Чутка». Загадку тут мабуть розгадати неважко – «правда» в алегоричних картинах завжди зображується голою, але хоч майже кожна чутка має за собою долю голої правди, ця дама летить вулицями міста куди швидше за правду, ще й прикрашена скрипкою на багажнику. На котрій кожен зіграє те, що йому самому сподобається. Не дарма сам художник говорив: «Який еротизм? Що вони видумляють? Вона просто їде у пошуках того, в кого є смичок до її скрипки!»
Говорив це Йоханнес Мосман дещо знервовано, адже одразу після закінчення Другої Світової міська рада Утрехта визнала картину аморальною і заборонила її показ у публічних місцях. Мосман образився настільки, що покинув місто і переселився до своєї сільської садиби, де «Чутка» і висіла на стіні до початку 1960-х років. До того моменту, поки за якісь 10 000 гульденів цю картину в автора не купив дехто Фреді Хайнекен – той самий пивовар, власник концерну «Heineken».
Знаєте, що смішно? Зараз голландські мистецтвознавці проводять всілякі дослідження на кшталт – «найкрасивіше ню в історії нідерландського живопису». Картина «Чутка» займає в рейтингах провідні місця, і набуває культового статусу. Але от тільки побачити її дано не кожному. Родина Хайнекенів тримає її в своєму будинку у Франції і дає відмову на будь-які пропозиції позичити «Чутку» для виставок. Свій шанс голландці втратили ще у 1940-х, і тепер про те жалкують.
P.S. Хоча приблизно з 88%-ю ймовірністю, вже скоро тренд зміниться і, як то вже заведено, картина буде визнана сексистською і дискримінуючою.
Адже так, саме вулицю Утрехта зображено на найвідомішій картині найвідомішого нідерландського сюрреаліста Йоханнеса Хендрікуса Мосмана – полотно 1941 року має назву «Чутка». Загадку тут мабуть розгадати неважко – «правда» в алегоричних картинах завжди зображується голою, але хоч майже кожна чутка має за собою долю голої правди, ця дама летить вулицями міста куди швидше за правду, ще й прикрашена скрипкою на багажнику. На котрій кожен зіграє те, що йому самому сподобається. Не дарма сам художник говорив: «Який еротизм? Що вони видумляють? Вона просто їде у пошуках того, в кого є смичок до її скрипки!»
Говорив це Йоханнес Мосман дещо знервовано, адже одразу після закінчення Другої Світової міська рада Утрехта визнала картину аморальною і заборонила її показ у публічних місцях. Мосман образився настільки, що покинув місто і переселився до своєї сільської садиби, де «Чутка» і висіла на стіні до початку 1960-х років. До того моменту, поки за якісь 10 000 гульденів цю картину в автора не купив дехто Фреді Хайнекен – той самий пивовар, власник концерну «Heineken».
Знаєте, що смішно? Зараз голландські мистецтвознавці проводять всілякі дослідження на кшталт – «найкрасивіше ню в історії нідерландського живопису». Картина «Чутка» займає в рейтингах провідні місця, і набуває культового статусу. Але от тільки побачити її дано не кожному. Родина Хайнекенів тримає її в своєму будинку у Франції і дає відмову на будь-які пропозиції позичити «Чутку» для виставок. Свій шанс голландці втратили ще у 1940-х, і тепер про те жалкують.
P.S. Хоча приблизно з 88%-ю ймовірністю, вже скоро тренд зміниться і, як то вже заведено, картина буде визнана сексистською і дискримінуючою.
Немає коментарів:
Дописати коментар